torsdag 1 oktober 2015

I ditt eviga ljus


"Herren skall vara ditt eviga ljus, och dina sorgedagar skall upphöra" (Jes 60:20).

Vad det skall bli saligt när jag kan säga: nu är jag fri! Hur ljuvligt när sorgedagarna får ett slut och jag får ila till dig, min Gud och Frälsare! Gud vare tack att jag inte alltid skall stanna här. Det kommer en avskedsstund, ett stilla farväl, då jag får flytta långt härifrån upp till Lammets tron. Hur saligt att få tänka: min sista synd, min sista sorg, min sista suck, min sista tår, och så ett evigt ljus över vägen in i Guds paradis! Jesus, låt salighetens hopp lysa genom strider och svårigheter. Låt kronan vinka till mig när jag blir trött och dagarna känns långa!

(Ur "Se på Jesus; Dagliga tankar och suckar vid nådastolen", M. Giwerholdt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar