torsdag 3 september 2015

Alltid är jag inför dig.



"Se, på mina händer har jag upptecknat dig. Dina murar står alltid inför mig. (Jes 49:16). 

O, vilken tröst för det trossvaga hjärtat att veta sig vara så ihågkommet av den dyre Frälsaren! Ofta är du, min Jesus, långt ifrån mina tankar och mitt sinne. Ofta går jag så långt ifrån dig, bort i världens mångahanda. Men dina ögon ser mig. Dina fridstankar följer mig. Alltid är jag inför dig. Om jag skulle bli otrogen, är du ändå trofast. Ja, hur ofta har du inte fört mig tillbaka från mina egna vägar! Tack, att du på detta sätt tänker på mig och vakar över mina steg! Ingjut din kärlek allt djupare i mitt sinne, så att jag alltid må se dig, dina sår och ditt blod, genom vilket du har köpt mig åt Gud."

(Andakt från "Se på Jesus; Dagliga tankar och suckar vid nådastolen", N. Giwerholdt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar