tisdag 1 september 2015

Herren är mitt beskydd



"Frukta inte, Abram. Jag är din sköld. Din lön skall bli mycket stor. (1 Mos 15:1).

Var stilla, mitt arma och trossvaga hjärta. Varför är du så orolig i mig? Är inte Herren mitt beskydd? Mina synder kan inte fördöma mig och mina fiender skall inte få överhand över mig. Frestelserna skall inte besegra mig och bedrövelserna inte uppsluka mig. Är inte Herren mitt beskydd? Vem skall kunna skilja mig från hans kärlek? Varför sörjer jag och varför klagar mitt hjärta så ofta? Är inte Herren min stora lön? Förlåt, Herre Jesus. Ingenting är så som din salighet, din kärlek, din frid och din vila. Snart ser jag dig och då ger du mig livets krona. Då är all min sorg och smärta för evigt glömd!"

(Andakt från "Se på Jesus; Dagliga tankar och suckar vid nådastolen", N. Giwerholdt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar