lördag 12 september 2015

Den gode Herden

Källa till bilden.

"Ni var som vilsegångna får, men nu har ni vänt om till era själars herde och vårdare. (1 Pet 2:25). 

O, du evige Förbarmare, låt mig aldrig glömma detta: att också jag var ett borttappat får, men att du i din kärlek la mig på dina axlar, ja, med glädje. Hur många tusen har inte gått evigt förlorade! Vilken skara vandrar inte ännu idag vilse! Och jag vilar salig i den gode Herdens famn, jag, den eländigaste av alla! O, varför ligger jag inte alltid på mitt ansikte med ödmjukt tack och lov! Förlåt mig, o Jesus, min stora otacksamhet. Se du till min själ och vaka över varje steg. Lys mig genom mörkret och bär mig över alla djup. Låt mig få vila i din famn, till dess jag är hemma hos dig!"

(Andakt från "Se på Jesus; Dagliga tankar och suckar vid nådastolen", N. Giwerholdt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar