måndag 4 juli 2011

Inte bara snudda, utan röra så det känns ända in

Varför tar vi med egna upplevelser i den här bloggen, gör oss sårbara med att blotta våra egna felsteg vi tagit, undrar Ni kanske..? *L*

Det hela är mycket enkelt. Vi vill ha en blogg som berör och där vi kan nå ut, på allvar, till andra människor. Särskilt vår målgrupp, de som hamnat fel och kanske vill ta sig ur men inte vet hur, som kanske tror det är försent när det gäller Gud, eller som inte själva inser att de gått fel.

Att ge personligt vittnesbörd, är ett av de starkaste och ärligaste sätten att visa att man ger. Inte bara pratar på, utan även ger stora bitar av sig själv. På det sättet kan någon annan som läser detta kanske känna igen sig i någon av våra respektive upplevelser, och tänka: "det där vet jag precis hur det är!" , och då kanske det känns trösterikt att läsa av det andra, då kanske den här bloggen kan bidra till att någon får styrka att "gå tillrätta med" sin egen andliga situation om det behövs.
Om så bara EN ENDA blir berörd på ett sådant sätt, så är det mer än värt det, att ha en sådan här blogg!
Vi vill visa att vi förstår, och inte pratar om saker vi inte har en aning om. Det kommer märkas på fler sätt framåt i bloggen också.

Vi vill förmedla det som är ljust och gott och rätt, inte presentera en falsk Gud för Er.
Vi vill ge Er en rätt bild av Honom, för en vanlig typ av avståndstagande från Gud beror just på de människor som har rört ihop sina egna andliga hopkok, som har antagit formen av människobud. Dessa har sedan lagts som tunga ok över axlar, bankat in skuldkänslor hos människor, tills kristendomen en dag bara förknippas med motvilja och illamående.

Mitt nästa inlägg kommer att handla om Dan Brown.

I det inlägget ska jag be att få "lägga en bro" här mellan mitt föregående inlägg och nästa, genom att upprepa en bibelvers jag hade med just i det förra.

Nämligen detta:

1Joh 4:1
Mina älskade, tro inte alla andar utan pröva andarna om de kommer från Gud. Ty många falska profeter har gått ut i världen.

Jag kommer att få användning för det ;)

/Nephele

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar