måndag 12 september 2011

Är det coolt att följa Satan?

Ibland träffar jag och Nephele på människor som tror att det är coolt och eftersträvansvärt att följa Satan.


I dedicate these pictures to you.


Bild komponerad av Shadow
"Du var en mönsterbild av fullkomlighet, 
full av visdom och fullkomlig i skönhet. 
I Eden, Guds lustgård, var du, höljd i alla slags ädelstenar: 
karneol, topas och kalcedon, krysolit, onyx och jaspis, 
safir, karbunkel och smaragd. Med guld var dina tamburiner och flöjter utsmyckade, 
framställda den dag du skapades. 
Du var en smord, beskyddande kerub, 
och jag hade satt dig på Guds heliga berg. 
Där gick du omkring bland gnistrande stenar. 
Du var fullkomlig på alla dina vägar 
från den dag då du skapades, till dess att orättfärdighet blev funnen hos dig. 
Genom din stora handel fylldes du med våld, 
och du syndade. Därför drev jag dig bort från Guds berg 
och förgjorde dig, du beskyddande kerub 
mitt bland de gnistrande stenarna.

Eftersom ditt hjärta var högmodigt på grund av din skönhet, 
och du fördärvade din visdom på grund av din prakt, 
kastade jag ner dig till jorden och utlämnade dig åt kungar till att beskådas. 
Genom dina många missgärningar och din oärliga handel 
vanhelgade du dina helgedomar. Därför lät jag eld gå ut från dig, 
och den förtärde dig. Jag gjorde dig till aska på marken 
inför alla som såg dig. 
Alla som kände dig bland folken häpnade över dig. 
Du fick ett fasansfullt slut och du skall inte mer finnas till."
(Hes 28:12-19). 

Bild komponerad av Shadow

"Er motståndare djävulen går omkring som ett rytande lejon 
och söker efter vem han skall sluka." 
(1 Pet 5:8).

Bild komponerad av Shadow
"Och Åklagaren gick bort från HERRENS ansikte och slog Job
 med svåra bölder, från fotsulan ända till hjässan." 
(Job 2:7).

Bild komponerad av Shadow
"Sådana som de är falska apostlar, ohederliga arbetare, och uppträder som Kristi apostlar.
Och det är inget att förvåna sig över. Satan själv gör sig lik en ljusets ängel. 
Därför är det inte underligt att också hans tjänare uppträder som tjänare åt rättfärdigheten. 
Men de kommer att få det slut som de förtjänar." 
(2 Kor 11:13-15).

Bild komponerad av Shadow
"Akta er för de falska profeterna, 
som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar." 
(Matt 7:15).

Bild komponerad av Shadow
"Den laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor kraft, 
med lögnens alla tecken och under" 
(2 Tess 2:9).

Klicka på kategorin satanism till höger för att läsa mer. 

/Shadow

2 kommentarer:

  1. Tolkar jag dig rätt att du betraktar hela Katolska kyrkan som en samling falska profeter i Djävulens tjänst? Eller har jag missat något fundamentalt i din koppling mellan ord och bilder?

    SvaraRadera
  2. Om du läser de övriga blogginläggen jag skrivit om satanism (jag länkade till dem i slutet) så kanske kopplingen framgår tydligare. Poängen är att en del satanister tror att Satan representerar något coolt, samtidigt som de är väldigt mycket emot saker som pedofili, korståg, häxbränning, hycklande kristna, kyrkor kommer med rikedom och makt osv. Jag gör då kopplingen till hur den romersk katolska kyrkan beskrivs utifrån de lutherska bekännelseskrifterna (i sverige utgivna under namnet "svenska kyrkans bekännelseskrifter"). Jag har själv övertygelsen att påvestolen är den Antikrist som Bibeln förutsade. I övrigt är ju alla som predikar ett falskt evangelium inte en tjänare åt sanningen. Paulus uttalar en oerhört skarp varning och förmaning angående dem som förvränger evangelium (i Galaterbrevets första kapitel). Den romerska kyrkan har i kyrkomötet i trident fastslaget att den är förbannad som tror att människan blir frälst av Guds nåd genom Kristus endast och utan goda gärningar. De tog ett knivskarpt avstånd ifrån den lutherska och bibliska synen på frälsningen, som är av nåd endast för Kristi skull. Goda gärningar är endast en frukt av den frälsande tron. Människan har inget att brömma sig av inför Gud förutom Guds godhet och kärlek i Kristus. Det är pga den falska läran bilderna är så dramatiska, och jag tvekade inte att framställa dem så, eftersom det är så oerhört allvarligt att förvränga läran om hur människan blir frälst.

    SvaraRadera