onsdag 28 september 2011

Full vårdgaranti

Han Kan Laga Det Vi Inte Kan.  (Bild komp av Nephele)

Det är lätt för oss alla att misströsta ibland, stappla fram i våra egna sprickor, i vår trasighet.
Det är så lätt att missa ljuset, därför att världens mörker förleder hjärtat att tro att det har flytt.
Att ingen hjälp finns att få, att man är utlämnad till sig själv och det gäckande hopp man försöker finna i denna världens ruiner.

Men Jesus själv har sagt, i kraft av den Han är, i kraft av att Herren är god för vartenda löfte Han har gett:  

"Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." (Joh:8)

Jesus själv har sagt:


"Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga utan syndare."
(Mark 2:17)


Jesus själv har sagt:

"Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så skall jag ge er vila." (Matt 11:28)

Jesus känner varje linje i vår hud liksom varje rispa i ditt och mitt hjärta, liksom varje ärr i din och min själ. Inget är fördolt för Honom, och inget är främmande eller en orsak för Honom att inte älska, att inte samla in till Faderns hus, likt fåraherden som vaktar sin hjord och räknar alla under sin beskyddande vård.



Jesus är motgiftet, boten, för detta livets hårdhet och tomhet.
Han är den som övervunnit döden för oss, och denna gåva tar Han inte tillbaka.
Jag får tro detta, leva i detta.
Och det får du också.


Trots allt lämnar en god fåraherde hjorden om något får gått vilse, för att återbörda det.
Jesus har sagt att Han är världens ljus, och inget av vårt mörker har makt att skugga dess vidd. 


/Nephele

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar