fredag 16 september 2011

Landet är fullt av äktenskapsbrytare

Bild komponerad av Shadow
"Om profeterna: Mitt hjärta vill brista i mitt bröst, 
alla mina ben darrar. Jag är som en berusad man, 
som en man omtöcknad av vin, för HERRENS och hans heliga ords skull. 
Ty landet är fullt av äktenskapsbrytare. 
Under förbannelse ligger landet sörjande, 
och betesmarkerna i öknen är förtorkade. 
Man inriktar sig på att göra ont och har sin styrka i orättfärdighet. 
Ty både profeter och präster är gudlösa. 
Även inne i mitt hus finner jag deras ondska, säger HERREN.
Därför skall deras väg bli för dem som hala stigar i mörkret. 
De skall drivas bort och där skall de falla. 
Ty jag skall låta olycka drabba dem det år deras straff kommer, säger HERREN."


(Jer 23:9-12).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar